Pasirinkite laiko juostą: Pasirinkti

Kortų žaidimas Rinjonas

Žaidžia 3 žaidėjai 32 kortų malka.

Kortos kryžiai, pikai (juodosios) ir čirvai, būgnai (raudonosios) eina tokia rangų eile: tūzas, dešimtakė, karalius, dama, berniukas, devynaké, aštuonakė, septynakė. Vyriausia kozirių spalvos korta yra šios spalvos berniukas, vadinamas dešiniu. Antras pagal rangą koziris yra kitos raudonos spalvos arba kitos juodos spalvos berniukas, vadinamas kairiu. Pavyzdžiui, koziriai yra čirvai, vadinasi čirvų berniukas, o po jo būgnų berniukas yra vyriausi koziriai. Po to seka čirvų tūzas, dešimtakė, karalius, dama, devynakė, aštuonakė, septynakė. Ta pati tvarka galioja ir juodųjų spalvų kortoms.


Kortų vertė tokia:


Dešinys ir kairys (berniukai) 12 taškų


Tūzas Dešimtakė Karalius


Dama


11 taškų


10 taškų


4 taškai


3 taškai


Berniukas (ne dešinys ar kairys) 2 taškai


Devynakė, aštuonakė ir septynakė taškų vertės neturi. Siekiama paimti kuo daugiau taškų. Kas paima paskutinį kirtį, pelno 10 taškų premiją. Todėl visų malkos kortų vertė kartu su premija sudaro 150 taškų. Pirmasis dalytojas išrenkamas burtais, o po to dalija jo kairysis kaimynas. Dalytojas sumaišo kortas, duoda jas dešiniajam kaimynui vienąkart perkelti ir atverčia viršutinę kortą - jos spalva tampa kozirine. Po to jis padalija, pradė- damas kairiuoju kaimynu, kiekvienam žaidėjui po 3, 4 ir 3 kortas. Paskutinę ir pradžioje atverstąją kortą dalytojas pasiima ir prideda prie savo kortų. Po to iš visų turimų kortų dalytojas 2 užverstas kortas pasideda šalia ir tada jam, kaip ir kitiems žaidėjams, lieka 10 kortų. Pasidėtų kortų taškai bus pridėti prie dalyto- jo kirčiais paimtų kortų taškų. Tačiau nevalia pasidėti dešinį, kairį ir bet kurį tūzą.


Pirmas kortą leidžia kairysis dalytojo kaimynas, o kiti žaidėjai deda tos pačios spalvos kortas. Kas neturi leistos spalvos kortos, kerta koziriu, o kas neturi ir kozirio - meta bet kokią kortą. Kirtis tenka tam žaidėjui, kuris dėjo vyriausią leistos spalvos kortą arba vyriausią kozirį. Kai leidžiamas koziris, abu kiti žaidėjai turi taip pat dėti kozirius.


Pabaigus žaidimą, susumuojami jo rezultatai. Kaip jau sakyta, tam, kas paima paskutinį kirtį, skiriama 10 taškų premija, o dalytojas prisideda sau 2 likusių kortų taškus.


Tas žaidėjas, kuris su dešiniu paėmė kairį, iš kairio leidėjo tuoj pat gauna 5 centų baudą. Žaidėjas, nepaėmęs nei vieno kirčio, pabaigus žaidimą, kitiems dviems žaidėjams išmoka po 2 centus baudos. Dalytojui, nors jis ir mokėtų baudą už kirčių nepaėmimą, tačiau užverstų kortų taškai vistiek užrašomi.


Partija baigiama, sužaidus trečiąjį žaidimą. Tas žaidėjas, kuris paėmė daugiausia akių, gauna:


1 centą iš to, kuris surinko ne mažiau kaip 150 akių, 2 centus iš to, kuris surinko ne mažiau kaip 100 akių,


3 centus iš to, kuris surinko ne mažiau kaip 50 akių,


4 centus iš to, kuris surinko ne mažiau kaip 1 akį,


5 centus iš to, kuris yra gavęs 3 brūkšnius.


Brūkšnį gauna žaidėjas, jeigu jis paėmė kirtį, kuriame nebuvo nei vieno taško. Pavyzdžiui, žaidėjas paėmė 2 kirčius, vieno kirčio kortos turėjo 14 taškų, o kito - nei vieno. Žaidimo lape jam užrašoma 14.

Daugiau apie Kortų žaidimai